Ako si nájsť čas na učenie sa jazyka aj popri podnikaní, rodine a domácnosti? – Prečítajte si Dankin príbeh

Danka so synčekom

Danka Zvrškovec Ďuranová vedie vlastný kadernícky salón a školí ostatných kaderníkov zo Slovenska aj Českej republiky. Zároveň je aj mamina poriadne energického 3-ročného syna. 

Angličtinu sa v škole nikdy neučila a prvý raz s ňou prišla do kontaktu až na začiatku svojho podnikania, keď si chcela vybrať, aké vlasové produkty bude vo svojom salóne používať. Začala chodiť na rôzne školenia pod vedením medzinárodného tímu školiteľov – tie boli síce v angličtine, ale keďže boli zamerané hlavne na prax, dali sa absolvovať aj bez aktívnej komunikácie a stačila jej tá trocha angličtiny, čo dovtedy pochytila. 

Danka však videla, že bez angličtiny je ako bez ruky – chcela získať slobodu pri cestovaní, nadväzovať medzinárodné kontakty a priateľstvá. Nevedela v angličtine viesť rozhovor, čo ju veľmi obmedzovalo.

Tak sa rozhodla, že s tou angličtinou niečo spraví. Začala chodiť s kolegyňou do jazykovky.

“Bola som síce na začiatku šťastná a namotivovaná, ale po krátkom čase ma učenie prestalo baviť, nevedela som sa do neho dokopať a úlohy som písala vždy tesne pred hodinou. Témy boli z knihy a nejako zvlášť ma nezaujímali.” 

V roku 2016 dostala ponuku pracovať ako školiteľka a potrebovala sa vzdelávať – aj jazykovo!

“Moja prvá cesta mala viesť do Rotterdamu, aby som sa s kolegami z celého sveta dovzdelala na túto pozíciu. Vedela som, že na cestovanie a vôbec komunikáciu musím s tou angličtinou niečo urobiť. Kamarátka mi poradila vyskúšať učiteľku z Londýna, mali sme hodiny cez Skype. Začiatky boli naozaj vtipné, ale zamakali sme a zvládla som to.”

Potom sa jej narodil syn a prišla nová profesionálna výzva:

“Po narodení synčeka som mala pauzu a snažila som sa učiť sama, ale vôbec som to nevedela uchopiť. Mala som 9 mesiacov na to, aby som ešte viac zamakala, lebo ma čakala náročná skúška vo Viedni na ďalší školiteľský post.” 

Vtedy sa dozvedela o Jazykovom mentoringu a zistila, že učenie ju musí baviť. Vedela, že pripraviť sa na takú náročnú skúšku za 9 mesiacov nebude len tak, preto sa vo februári 2019 prihlásila aj do nášho mentoringového kurzu, v ktorom si zvolila ako prioritu rozprávanie v angličtine.

A tam sa Danke otvoril nový svet! Napriek tomu, že jej synček je poriadne klbko energie, zároveň sa starala o domácnosť, podnikanie a žila aktívnym životom, dokázala si tak zmanažovať čas, že za 2 mesiace sa dokázala učiť až 124 hodín, čiže priemerne až 14 hodín za týždeň! Ako sama hovorí, čas si treba vytvárať:

“Ak ešte stále čakáte na vhodný čas, tak ten nepríde. Čas si treba vytvárať, a to hovorím ako čiastočne pracujúca mamička s najenergetickejším nespavcom na svete. 🙂 Vďaka metódam a odporúčaniam som našla v sebe energiu vytvoriť si počas týždňa minimálne 12 hodín a neľutujem ani minútku, pretože môj progres je naozaj viditeľný. Všetky domáce práce nabrali iný rozmer vďaka počúvaniu podcastov, namiesto telky večer rozhovory so spolužiakmi, a šikovné aplikácie vždy po ruke pripravené, keď sa objaví minútka voľna.”

Ako vyzeral Dankin učebný plán? Robila si cvičenia z knižky, pozerala YouTubové videá v angličtine, počúvala podcasty, slovnú zásobu sa učila pomocou appky Anki, a hlavne, dlhé hodiny strávila rozprávaním so spolužiačkami z kurzu a s učiteľkou zo stránky Italki.

“Začala som sa spájať so spolužiakmi, vychádzať čoraz viac z komfortnej zóny a užívať si konverzácie s cudzincami cez Italki – už som snáď volala všade na svete😀. Našla som si tam svoju stálu učiteľku, s ktorou to stále ťahám a baví nás to.”

Graf Dankinho učenia znázorňuje čas strávený s jazykom - v priemere skoro 16 hodín za týždeň
Dankin graf učenia v prvej polovici kurzu znázorňuje čas strávený s jazykom – v priemere 15,18 hodín za týždeň!

A ako dopadla jej školiteľská skúška v septembri 2019?

Ako inak, bravúrne! A v skupinke na Facebooku sa nám aj hneď pochválila:

“Úspešne som absolvovala skúšky vo Viedni, aj keď som sa zapotila. Bola to písomná, ústna a praktická skúška v angličtine.”

Neviete si predstaviť, akú radosť sme mali z Danky a jej úžasného napredovania! Dala do učenia všetko a výsledky naozaj stoja za to. 🙂

Keďže Danku učenie tak bavilo a videla, aké výsledky dokáže dosiahnuť, zapojila sa v októbri 2019 do ďalšieho kurzu. A šla do toho opäť naplno!

“Naozaj som si to užívala, kecanie so spolužiakmi – to boli neskutočné hodiny a ja som počas toho kočíkovala, upratovala, varila, piekla, prala, šoférovala – proste všetko. Začala som počúvať podcasty viac a viac im rozumieť, čo ma obohacuje v mojej práci, ale aj v osobnostnom rozvoji.”

Aj tentoraz Danka na sebe poriadne makala a jej angličtina sa každým týždňom zlepšovala. V januári 2020 sa rovno zapojila do ďalšieho kurzu, v ktorom svoje učenie vyniesla opäť o úroveň vyššie:

“Tretí kurz bol vianočný darček od môjho manžela, videl ma šťastnú, totálne pokrokovú a stále bažiacu sa učiť. Bolo to pre mňa zase iné, išla som s každou témou do hĺbky, prepájala som aplikácie a systémy, zisťovala, čo ako kto má odskúšané a veľa som si veci na sebe testovala.”

Graf Dankinho učenia znázorňuje čas strávený s jazykom - v priemere 15 hodín za týždeň
Dankin graf učenia v druhej polovici kurzu znázorňuje čas strávený s jazykom – v priemere 15,75 hodín za týždeň!

Z Danky sa stala expertka na samoučenie! Zistila, čo jej vyhovuje, čo nie, a ako dosiahne tie najlepšie výsledky za najkratší čas. Nie je to nádhera? 🙂 

A ako je na tom dnes?

Ani po skončení mentoringu sa Danka rozhodne nenudí:

“Skončili sme tesne pred koronou a troška som sa aj bála, čo bude s mojou angličtinou, či dokážem skĺbiť učenie s mojím štandardným akčným životom a nevyhorieť pri tom. 🙂 A prišlo to tak nejako prirodzene, zvládam to… Cez koronu sme všetci školitelia zatvorení, tak sme začali s online hovormi, takže využívam, čo som sa naučila v kurze aj takýmto spôsobom 🙂 Dokonca som začala online aj školiť a robiť živé webináre, čo je pre mňa absolútna pecka, keďže nie som zrovna technický typ!”

Stále máva 1-2-krát týždenne konverzácie na Italki, počúva podcasty, vzdeláva sa a píše si s kolegami v angličtine. 

“Som oveľa odvážnejšia, keď mám niečo vybaviť v angličtine, keď nefunguje nejaká aplikácia tak hneď píšem a zisťujem. :-)”

A aký je jej cieľ do budúcna?

Mojím cieľom je dohovoriť sa v angličtine o všetkom a cítiť sa pri tom slobodne. Veľmi ma baví, ako pri tejto ceste spoznávam nových ľudí a dozvedám sa veci, ktoré obohacujú môj život. Je príjemné vidieť, ako sa synček len počúvaním a pozeraním rýchlo učí a práve na ňom vidím, aká je angličtina mnohokrát ľahšia ako slovenčina.”

Štyri základné piliere Jazykového mentoringu

Ako vidíte, Danka sa angličtinu naučila presne podľa 4 pilierov učenia sa jazyka. Neskutočne ju to baví, využíva na učenie každú voľnú chvíľku, takže tak dokáže nazbierať obrovské množstvo kontaktu s jazykom, používa metódy, ktoré jej fungujú a robí to systematicky. A to všetko sa odzrkadľuje na jej úžasných úspechoch. Tak ti, Danka, prajeme, aby si mala veľa zdaru v dosahovaní tvojich cieľov aj naďalej. Drž sa! 🙂

Ak sa aj vy chcete tak výrazne zlepšiť v jazyku ako Danka a naučiť sa konečne v cudzom jazyku ROZPRÁVAŤ, prihláste sa na môj bezplatný novoročný webinár s názvom Plynulá angličtina v roku 2021? Zvládnete to aj vy! Dozviete sa na ňom:

  • Prečo ešte stále neviete rozprávať v cudzom jazyku, aj keď už roky chodíte na kurzy? Je to tým, že nemáte talent?
  • Ako môžete cvičiť rozprávanie v angličtine, nemčine či inom jazyku, keď ste ledva mierne pokročilý a chýbajú vám slovíčka?
  • Prečo nemá zmysel učiť sa cudzí jazyk len cez aplikáciu, ako napr. Duolingo a očakávať, že sa cez ňu naučíte v cudzom jazyku rozprávať?
  • Dozviete sa o tej najefektívnejšej metóde na zlepšovanie rozprávania v cudzom jazyku. Je vhodná aj pre introvertov a nepotrebujete si platiť súkromných lektorov!
  • Objavíte tajný trik, vďaka ktorému dokážete okamžite viesť plynulú konverzáciu, aj s minimálnou slovnou zásobou. Toto bude prevrat vo vašom učení!

Splňte si novoročné predsavzatie a ohúrte svoje okolie plynulou angličtinou. Zvládnete to už v tomto roku!

Myslíte, že učenie sa jazykov je zdĺhavé a ťažké a okrem toho, aj tak nemáte na jazyky talent? A navyše nemáte ani čas chodiť do jazykoviek? Ide to jednoduchšie, ako si myslíte! Odhaľte 3 prekvapivo jednoduché metódy ako sa naučíte cudzí jazyk za dva roky, aj popri práci na plný úväzok v bezplatnom webinári jazykovej mentorky Lýdie Machovej.

Autorkou článku je Katka Václaviková, prekladateľka a členka tímu Jazykového mentoringu od roku 2016.  Viac o tíme si môžete prečítať TU.

V rámci Jazykového mentoringu ponúkame ľuďom kompletný návod na to, ako sa môžu akýkoľvek jazyk naučiť na dobrej úrovni, za pomoci jednoduchých, často úplne bezplatných materiálov na internete a v kníhkupectvách. V roku 2016 ho založila polyglotka, jazyková mentorka, tlmočníčka a autorka tejto stránky Lýdia Machová. Ako samouk sa naučila 9 jazykov, 7 z nich si udržiava na plynulej úrovni a každé dva roky sa učí nový. Je presvedčená, že jazyk sa dokáže naučiť ktokoľvek, bez ohľadu na talent, vek či iné danosti – ak vie, ako na to. Celé svoje know-how o efektívnom učení sa jazykov zhrnula do svojich online videokurzov, ktoré pomohli už tisíckam ľudí naučiť sa jazyk zábavnejšie a rýchlejšie, než sme zvyknutí zo školy.

Komentáre